Tripjes en bezoek - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Ireen Dekker - WaarBenJij.nu Tripjes en bezoek - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Ireen Dekker - WaarBenJij.nu

Tripjes en bezoek

Door: Ireen Dekker

Blijf op de hoogte en volg Ireen

10 Maart 2014 | Tsjechische Republiek, Brno

Heeee Allemaal!

Het is weer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb.. Sorry daarvoor maar het is toch lastiger dan ik dacht om een blog bij te houden! ;)

Ik was gebleven bij mijn eerste dag school dat is inmiddels alweer 3 weken geleden dus er is al weer veel gebeurt! Ook kom ik toch ook wel in een soort ritme terecht, ik weet nu wat er van me verwacht wordt bij de vakken. Veel papers schrijven en actief meedoen met discussies.. Niet mijn sterkste punt en zeker niet 's ochtends vroeg. Maar gelukkig zijn het wel allemaal interessante vakken. Daarnaast is ook mijn bachelor thesis ingeleverd! Dus ik wacht nu al 2 weken vol spanning op de uitslag, maar ik ben bang dat ik daar nog wel even op kan wachten helaas.. Dus duim voor me allemaal! :)

Zoals de titel van mijn verhaal al zegt ben ik op mijn eerste tripje geweest naar Olomouc, jaja een plaats in Czech Republic. Ongeveer een uurtje met de bus van Brno. We gingen er met zn 6en naartoe: Rosaline (mijn kamergenote), Clara (duits meisje), Jenni en Taru (de Finse meiden) en Theordora (een grieks meisje, vriendin van Rosaline). Daar gingen we dan in de student agency bus. Dat zijn superluxe bussen, waar je heel goedkoop mee kan reizen echt door heel Europa. Dit komt omdat het hoofdkantoor in Brno zit. Dus dat is superhandig.
Helaas was ik de vorige dag uit geweest (wat achteraf niet zo slim was..) waardoor ik een beetje moe in de bus zat. Gelukkig gingen we eerst wat eten toen we aankwamen. Daarna gingen ik en Clara op zoek naar het tourism office, maar toen we daar aankwamen gebeurde net de meest spannende attractie.. De klok ging bewegen. Dit duurde 5 min ofzo en het was eigenlijk heel saai haha. Er gingen een paar poppen een rondje draaien en dat was het. Daarna de anderen gehaald en een beetje door de stad gestruind. Maar alles in Tsjechië is dicht zaterdagmiddag dus we gingen maar naar een shopping mall om daar rond te kijken. Uiteindelijk nog wat gekocht en vervolgens op zoek naar een restaurant waar we heerlijk gegeten hebben! Toen was het alweer tijd voor de bus. Olomouc is een mooi plaatsje maar wel een beetje saai moet ik zeggen haha.

De week erna stond er weer genoeg op het programma, geen tripjje helaas. Wel ben ik naar een wijnproeverij geweest. Niet dat ik nu weet hoe ik moet proeven, maar heb wel 10 soorten geprobeerd haha. De dag erna gingen we sushi eten in 1 van de beste restaurants van Tsjechië, ik was toch wel 20 euro kwijt.. Kortom nog niets eigenlijk. Want ik had ook nog wijn en een toetje. Helaas was ik daarna ziek geworden.. iedereen heeft hier last van hoesten en alles en je geeft het super makkelijk door, omdat je heel dicht op elkaar leeft. Dus ja nu was ik aan de beurt. 's avonds nog wel uit eten geweest voor Lotte's verjaardag, maar niet meer uit geweest helaas. De dag erna ben ik voor het eerst onder de zonnebank gegaan! Supereng in zo'n kist liggen, maar op een gegeven moment ben je het gewend en is het lekker warm!
De dag erna zijn we weer gaan shoppen, maar dan in een shopping mall van Brno. Er moesten jurken gekocht worden voor het gala. Ik had de mijne gelukkig meegenomen. Dus ik het gewoon een leuke spijkerbroek gekocht en 2 shirtjes.

Toen was het weekend al weer om, maar dinsdag was de eerste pubquiz! Echt superleuk! Iedereen is met een team van 5 mensen en er zijn 8 groepjes. Ik was met Nori en Vera uit Hongarije, Clara uit Duitslnd en Ryan uit de UK. We heetten de Multiple Scoregasms ofzo iets, niemand wist wat het betekende tot Ryan uitleg gaf haha. We zijn uiteindelijk laatste geworden, omdat iedereen met z'n smartphone aan t cheaten was en wij niet.. Maar het is elke dinsdag dus we kunnen revanche nemen!
Oow en maandag was ik trouwens voor t eerst naar de film geweest 12 years of a slave, echt een geweldige film! Wel raar om alleen engels te luisteren met Tsjechische ondertiteling..

En daar was mijn eerste bezoek afgelopen woensdag: Lisa kwam langs! Ze viel meteen met de neus in de boter, want we gingen gelijk door naar de Vinarska voor de country presentation over Nederland. Iedereen vond onze gehaktballen super en vooral onze house muziek geweldig! Dus dat was geslaagd. Daarna gingen we pre-drinken bij Clara. Vervolgens zijn we naar A2, dat is gebouw naast ons gegaan, om te gaan pre-drinken bij Alex en Daniel, 2 Amerikanen. Hun kamer stond echt vol met drank! Supergezelliig. Vervolgens gingen we naar 7th heaven, maar Lisa was moe dus wij zijn doorgegaan naar ons appartement. Om daar in ons King Size bed te gaan slapen ;)
De dag erna was het gala, dus weer genoeg drank en feest. Het begon alleen een beetje saai met een band en skyradio achtige muziek, maar het werd steeds leuker naar het einde toe. Uiteindelijk sloot een DJ het gala af!

Vrijdag hebben Lies en ik het rustig aan gedaan, want de dag erna gingen we naar Wenen!
We gingen ook weer met de bus, superfijn. We konden nu film kijken in de hoofdsteun tegenover ons, heerlijk! We hadden echt prima weer, zonnetje, 15 graden. Wenen is echt supermooi, alle mooie gebouwen zitten dicht op elkaar dus je kan heel veel zien in 1 dag! Dat hebben we ook gedaan haha. We zijn ook naar Prater geweest, dit is een soort attractiepark midden in de stad met 1 van de oudste Reuzenraden. Daar zijn we natuurlijk ook in geweest! We zijn gaan eten op een superleuk markt met heel veel kleine schattige eettentjes, echt hele gezellige sfeer en daarna zijn we nog gaan schaatsen! Ja ja het was de laatste dag dat het kon. Het was voor het Raadhuis, wat supermooi verlicht was, dus het was echt geweldig. Uiteindelijk zijn we om 1 uur 's nachts thuisgekomen.
Zondag ging Lisa helaas al weer weg, maar het was zeker supergezellig! Op mijn volgende bezoek moet ik helaas nog even wachten, want Xander komt pas 21 april..

Gelukkig staan er heel veel andere leuke dingen in de planning, zo ga ik dit weekend met Pauline (Belgs meisje) naar Boedapest voor 3 dagen! En ga ik in april naar Bratislava met Pauline en Loulou (ander Belgs meisje) Dus zeker genoeg om naar uit te kijken. En natuurlijk zijn er nog genoeg feestje, country presentations en pub quizzen te gaan ;)

Ik hoop dat ik mijn volgende blog iets sneller schrijf haha, anders moeten jullie me er maar even op aanspreken!
Ik vind de reacties superleuk, dus laat even wat achter!
Tot over een paar maandjes!

xxx!






  • 10 Maart 2014 - 17:18

    Manon:

    Wat heerlijk om te lezen weer, het klinkt als een grote vakantie, en zo hoort het! Sowieso dat jij tijdens de wijnproeverij niks van de wijn hebt uitgespuugd!
    Schrijf maar snel weer een verslagje, heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Dikke liefs

  • 11 Maart 2014 - 08:39

    Elly Dekker:

    Leuk om dit verslag van je te lezen. En fijn dat Lisa ook een leuke tijd bij jou heeft gehad! Al klinkt het allemaal wel als 1 lange vakantie. En.. gefeliciteerd met het behalen van je bachelor-thesis!!
    groetjes xx mama

  • 11 Maart 2014 - 11:39

    Jet:

    Hey Ireen!!
    Leuk leuk leuk om weer wat te lezen en haha heel veel dingen die ik herken uit Slovenië. Ik ging daar ook voor het eerst in de zonnebank :P en ik ben ook naar heel veel films geweest :P Tip. neem geen film wat ook afspeelt in China, want dan gaan ze ineens Chinees spreken en begrijp je er dus niks meer van ;)

    Heel veel plezier en we spreken elkaar snel ;)
    zal je binnenkort ook even terugmailen hahaha

    xxx

  • 12 Maart 2014 - 15:18

    Janny:

    Hoi Ireen.
    Gefeliciteerd,een zorg minder nu je thesis is goedgekeurd.
    Het is hier al gezegd:het klinkt als een grote vakantie...........:):):)
    Hier is het ook prachtig lenteweer,de tuin is al BBQ klaar.
    Hoop dat je onze kaart hebt ontvangen.
    Nog veel plezier daar,groet Janny / Nico xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ireen

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 3191

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Brno

Landen bezocht: