Vanalles - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Ireen Dekker - WaarBenJij.nu Vanalles - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Ireen Dekker - WaarBenJij.nu

Vanalles

Door: Ireen Dekker

Blijf op de hoogte en volg Ireen

11 Mei 2014 | Tsjechische Republiek, Brno

Heee Allemaal!

Okee blijkbaar zit er altijd een maand tussen mijn blogs ongeveer, dus het is tijd voor een nieuwe ;)

Mijn laatste tripje waar ik over verteld heb was Krakau!
Daarna had ik dus mijn presentatie over Czech media en daar heb ik uiteindelijk alle punten voor gehaald!

Ik weet niet meer zo goed wat ik die week allemaal gedaan heb, maar woensdag in ieder geval weer uit en donderdag ging ik een Madagascar marathon doen met Pauline, Loulou en Nori! Alle 3 de films achter elkaar gekeken haha, bij de laatste ben ik wel in slaap gevallen..

De dag erna ben ik met Pauline naar Wenen vertrokken! We gingen pas rond 17.30, want Pauline moest eerst werken in het ziekenhuis. Eenmaal aangekomen, eest op zoek naar ons appartement. Dat was echt supermooi! Daarna zijn we uit eten geweest op de Nashmarkt dat was echt heel leuk. Een hele leuk markt met allemaal gezellige eettentjes. Het is gewoon een hele leuk sfeer!
We zijn daarna nog een rondje gaan doen in het pretpark Prater. We zijn niet echt ergens in geweest, want is vrij duur. En als ik eerlijk ben vind de attracties ook best eng daar haha. We zijn vroeg gaan slapen, want de volgende dag wilde Wenen gaan verkennen!
We zijn begonnen bij de Karlskirche, echt een hele mooie kerk met apart bouwstijl daarna een rondje over de Nashmarkt gedaan met daglicht en op zaterdag is er ook een rommelmarkt. Dat was echt geweldig, ze verkochten alle troep die je maar kan vinden! Vervolgens het rondje met mooie gebouwen afgemaakt en we hebben gepicknickt bij Sisi paleis in het park. We zijn de vlindertuin in geweest, was superheet daar, maar wel mooie vlinders gezien! Daarna nog naar de Spaanse rijschool geweest en door de winkelstraat gewandeld en het hoogte punt de Stephansdom. Ik denk wel 1 van de mooiste kerken die ik ook gezien heb!
's Avonds hebben we gekookt in ons appartement, wat uit eten gaan is iets duurder in Wenen. Daarna zouden we Finse jongens ontmoeten die we kennen vanuit Brno. Daar hebben we nog een paar cocktails mee gedronken, we waren echt te moe om uit te gaan.
Zondag zijn we de paleizen gaan bezoeken Schonbrunn en Belvedere. Echt supermooi! Het weer zat niet echt mee, maar de gebouwen en tuinen waren zo indrukwekkend dat je het weer wel vergat. Er was ook 1 of ander kinderfestival vanwege Pasen, dus heel veel mensen liepen met konijnenoren rond, die wilde wij natuurlijk ook! Dus na een uurtje wachten, waren er nog over en mochten we er ook 1 hebben. Superblij haha.
Op een gegeven moment werd t wel heel koud en hebben in een cafeetje gehangen en zijn we daarna op zoek gegaan naar eten bij de Karmelitermarkt. Echt heerlijk gegeten daar en ook vrij goedkoop dus was een goede afsluiter!

De volgende dag weer vroeg op, want ik had weer les. De hele dag in de bieb gezeten..
Dinsdag ben ik eerst naar Ferdinand geweest dat is een cafe onder aan de heuvel van Vinarska. Daar komen we tegenwoordig elke dinsdag om een drankje te doen. Ik ben daarna nog uit geweest naar een nieuwe club: Kabinet Muz. Er was een balkanfeestje en de muziek was echt heel leuk, dus zeker een goede avond gehad. De volgende dag was ik alleen niet heel productief..
En donderdag kwam Eline!
Ze kwam maar 1 dag, want ze was op doorreis door Oost-Europa, maar we hebben ons zeker vermaakt die dag!
We zijn naar een soort ondergronds massagraf geweest met allemaal schedels was best interessant. Verder nog een rondje door de stad gelopen en daarna cocktails drinken bij Terazza dat is de cocktailbar op 5 verdiepingen hoog waar je heel de stad kan zien. Het was mooi weer, dus heerlijk! Kenny had gereserveerd voor lasergamen die avond en Eline en haar vriendin Rianne gingen ook mee. Was superleuk!
We moesten daarna natuurlijk nog wel uit, we zijn weer cocktails gaan drinken maar dit keer in Two Faces cocktailbar en uiteindelijk zijn we daarna nog naar de club Bastilla geweest. Daar was ik zelf nog ook nog nooit geweest, maar was een superleuke club. En toen zat ons dagje er helaas al op en vertrok Eline door naar Krakau. Maar ik vond het superleuk dat je even Brno kwam verkennen!!!

Vrijdag had ik weer conflict managment, maar ik heb het overleefd en daarna hebben we mojito's gedronken in de zon!
Zaterdag ben ik met Loulou en Pauline naar Bratislava gegaan! En het mooiste we sliepen op een boot! We zijn eerst uit eten gegaan, want we kwamen 's avonds aan. Echt de beste spare ribs ooit gegeten! Daarna wilden we uit, maar we zijn in een belgisch biercafe beland haha. Dus ik heb heerlijke kasteelbier rouges op. De dag erna hebben we de stad verkend. Het is een aparte stad.. Het zou best mooi kunnen zijn, maar ze hebben er gewoon het geld niet voor denk ik om het ook te onderhouden. Alleen de binnenstad van 2 straten is onderhouden en het kasteel en die zijn ook wel echt mooi. Maar je hebt de stad eigenlijk in een dagje wel gezien. We gingen dan ook zondag al weer terug.

Maar maandag moest ik vroeg op, want Xander kwam!!!
Alleen heel dom, ik had mn tram gemist.. waardoor ik de bus miste en een half uur te laat op het vliegveld was... Gelukkig vergaf Xander me haha. We zijn eerst gaan lunchen voordat we het hotel in konden. Alleen de stad was vrij uitgestorven, omdat het Pasen was en alle studenten nog thuis zaten.. Na de lunch naar het hotel gegaan, de buurt was apart.. Het was 1 straat buiten het centrum, maar er zaten alleen maar roma's en alle gebouwen waren vervallen behalve ons hotel. Dat was supermodern! Onze kamer was dan ook vrij luxe! Zelfs met een smart tv en een moderne keuken! Terwijl er ook gewoon ontbijt bij zat..
Die avond zijn we met al mn vrienden van hier uit eten geweest en daarna een biertje gaan doen, was heel gezellig!
Dinsdag wilde ik stad beter laten zien, maar het regende.. We zijn ook langs Vinarska geweest om mn kamer te laten zien. Daarna zijn we bier gaan drinken bij de brouwerij. Het was nog groen bier vanwege Pasen.. ja dan hebben ze hier groen bier. Het smaakt gewoon naar bier haha.
's Avonds zijn we uit eten geweest bij Suzie's, 1 van mn favo plaatsen in Brno. En ik had gereserveerd bij de Bar that doesn't excist om daar cocktails te doen. Dit is bar met alle drank die je maar kunt verzinnen en het zit altijd vol dus vandaar dat je moet reserveren. En van 1 cocktail wordt je al zat haha.
Alleen aan het eind van de avond voelde ik me niet zo lekker en zijn we dus best vroeg naar huis gegaan..
Woensdag was het helaas nog erger en het is eigenlijk niet meer weggegaan. Ik had de hele tijd last van superveel buikpiin.. Geen idee waarvan. Misschien gewoon de slechte levenstijl hier haha.
Maar goed woensdag zijn nog wel naar het winkelcentrum Olympia geweest en zijn we daarna een drank je gaan doen op freedom square.
En 's avonds ging het iets beter en zijn we running sushi gaan eten, dat was echt superleuk!
Donderdag ging het ook wel goed en die dag gingen we ook naar Praag!
We kwamen daar rond 16.00 aan en we zijn eerste een beetje gaan rondlopen. En 's avonds had ik afgesproken met INPUT, want die waren daar op studiereis!!! Dus ik kon superveel van mn vrienden weer terugzien! Was echt een hele gezellige avond, weer heerlijk bijgekletst met iedereen :)
Alleen ik wel wat bier op en dit viel de volgende dag superslecht op mn buik natuurlijk, dus de vrijdag was verschrikkelijk.. Maar ja op een gegeven moment ging t wel beter en hebben we wel verder de stad gezien. Zaterdag hebben we ons 5-jarig jubileum gevierd en zijn we naar de dierentuin van Praag gegaan! Echt een megagrote dierentuin, heb niet eens alles gezien..En ze hadden er ook een kabelbaan haha supergrappig!
Het was alleen wel raar dat de apen nergens te bekennen waren niet in hun hokken en ook niet buiten ofzo, dus helaas geen gorilla gezien haha.
Zondag gingen we weer terug naar Brno en zijn we nog uit eten geweest en hebben we de smart tv ontdekt en hebben we youp van t hek in ons hotel gekeken haha. Maandag moesten we helaas afscheid nemen, maar gelukkig ben ik nu al over de helft!

Daarna ben ik hard aan de studie gegaan, want ik moest een paper en presentatie in 2,5 dag maken! Gelukkig helemaal goed gegaan en het zat weer op. Woensdag kon ik dan ook heerlijk genieten van het festival. Het was een rockfestival waar ik met Pauline en Jessica (Duitsland) naartoe ging. Heerlijk bandjes kijken en raar dansen op de soms rare muziek haha.'s Avonds waren the Hives er, dat is een vrij bekende band haha maar ik ken ze ook niet. Maar ze waren supergoed! Was echt een heerlijk dagje. We zijn daarna nog uit geweest, maar ik was zo moe dat ik vrij snel weer naar huis ging.
Donderdag was een feestdag in Tsjechie, dus er was niet veel open. Maar de zon scheen dus hebben we een heerlijk dagje aan de the lake gehad.

Dit weekend bleef ik in Brno, want zaterdag was holi festival. Maar dat is uiteindelijk in het water gevallen, want het was superslecht weer. Dus we hebben een drankje gedaan in een cafe en zijn uit eten geweest in East Village. Die avond zijn we voor het eerst uit geweest in Metro, echt een te gekke club en de muziek was echt geweldig! De volgende dag was het weer wel weer goed en zijn we voetbal gaan kijken. De beer bellies moesten namelijk weer, dit is het team vanuit Vinarska. Ik heb het alleen niet afgezien, want ik ben met Clara naar het Happy tea house gegaan en we hebben heerlijk daar gechilled. S avonds nog een drankje gedaan, maar ik was vrij moe dus we zijn vroeg gaan slapen.

En toen gebeurde het... Rond 5.30 's ochtends hoorde ik allemaal geklop op de deur en mensen rondlopen en ik dacht dat mensen terugkwamen van een feestje. Ik werd ook gebeld maar niet gereageerd.. Toen werd ook mijn kamergenootje gebeld en zij nam wel op en liep naar buiten.. er was brand en overal rook. In mn pyjama snel naar buiten en daar stonden we dan. Op blote voeten overal rook vandaan komen en niet weten of er nog mensen binnen waren.. ik had niets mee dus kon ook niemand bellen. We zijn in gebouw ernaast gaan zitten om een beetje warm te blijven. Maar ik was 1 van mn beste vriendinnen hier kwijt en niemand had haar gezien. Ik kon der ook niet zoeken, want ik had geen bril op. Op een gegeven moment konden we naar de menza en ik hoopte haar daar te zien maar nee. We kregen daar wel soep aangeboden, maar verder was het gewoon wachten en hopen dat het niet al te erg was.
2 uur later rond half 8 kwam Nori dan eindelijk de menza ingelopen, ze was door alles heen geslapen! Ik was zoo blij haar weer te zien en dat er niets met haar was! Kort daarna mochten we de kamers weer in en er was gelukkig niets met de onze behalve een beetje rook.. Maar er zijn een aantal kamers compleet platgebrand. Gelukkig was er niemand gewond en is er alleen materiële schade. Veel mensen moesten verhuizen, want er was in veel kamers rondom rook en waterschade.
Diezelfde dag kwam ook mijn vriendin Ellen aan op het vliegveld, ik was gelukkig op tijd maar ik voelde me wel heel de tijd een beetje raar. Superblij om haar weer te zien en weer tijd samen te hebben maar ook wel een beetje geschokt.
We zijn die avond dan ook maar vrij vroeg gaan slapen. Dinsdag zijn we naar the lake gegaan en hebben we daar gechilled. En s avonds had ik gereserveerd voor het ballet. We gingen naar een modern stuk over Edith Piaf. Het theater was heel indrukwekkend echt zoals in films, supermooi en alllemaal rood fluweel. Het stuk al begreep ik niet alles was ook supermooi!
Na het ballet gingen we naar het afscheidsfeestje van Pauline en Loulou.
En daarna zijn we uit geweest in Two Faces, was een heerlijke avond uit.
Woensdag was het festival Majales. Dat is een heel groot studentenfestival hier! Het regende helaas wel heel dag, maar er waren binnenpodia's dus we hebben die gewoon bezocht. 's avonds was er vuurwerk op main stage en de regen was toen ook gestopt. Dat was echt een magisch moment met zn allen omarmd naar het vuurwerk gegeken! Daarna was er een Nederlandse band Kensington en dat was echt supervet om die te zien! Rond 2 uur s nachts zijn we doodmoe naar huis gegaan. Donderdag hebben we een Tsjechische stad Breclav bezocht, maar er was niet veel te zien dus we hebben er alleen geluncht haha en daarna zijn teruug naar Brno in het Happy tea house beland en hebben we heerlijk gekletst! 's avonds gingen we naar de bar that doesn't excist en vervolgens gaan slapen om de dag erna Ellen uit te zwaaien :(
Toen had ik conflict management voor de laatste keer eindelijk! Dus woehoe het vak is binnen en ik heb nooit meer!

Die middag ben ik naar het jungle park geweest met Loulou, Pauline en Nori, maar ja ik en hoogtes en klimmen dat is natuurlijk niets voor mij haha. Toch ben ik tot oefening 21 gekomen ofzo, maar daarna durfde ik niet echt meer en hebben ze moeten redden haha. Het met de kabelbaan naar beneden gaan was wel heel vet moet ik zeggen!
Vrijdag zijn we weer uit geweest in Metro en zaterdag was ik dus supermoe. Er was voetbal hier in Vinarska dus daar hebben we naar zitten kijken in de zon en het was het laatste dagje van Pauline en Loulou want die gingen vanochtend weg. Dus gisteravond afscheid moeten nemen, dat was wel vrij kut.. Maar België is niet ver weg en we gaan sowieso nog shoppen in Antwerpen en uit in Leuven!!! Daar kijk ik nu al naar uit haha.

De komende weken staat vooral studeren op het programma, want ik moet nog 2 papers en 2 examens maken.. Dus ik zal vooral in de bieb zitten. Maar woensdag is de goodbye party en donderdag ga ik naar Cesky Krumlov met een groepje dus ook nog wel leuke dingen om naar uit te kijken.

Ik heb ook mijn vlucht teruggeboekt, 20 juni ben ik weer in Nederland.
Tot heeeel snel allemaal!

xxxxx!


  • 11 Mei 2014 - 17:45

    Jet:

    Hey Ireen!

    Jeetje wat een avonturen weer. Leuk zo'n lang verhaal haha.

    Heel veel plezier nog, en succes met de laatste (school)lootjes.

    Liefs,
    Jet

  • 12 Mei 2014 - 08:10

    Elly Dekker:

    Heey Ireen,

    Leuk verhaal, je hebt veel onthouden hoor, zeker als je ziet wat je allemaal doet in 1 week! En je bent echt goed geschrokken hè van die brand en dan Nori nog kwijt! Nog even volhouden meissie!!
    xx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ireen

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3190

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Brno

Landen bezocht: