Thuis! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ireen Dekker - WaarBenJij.nu Thuis! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ireen Dekker - WaarBenJij.nu

Thuis!

Blijf op de hoogte en volg Ireen

08 Juli 2014 | Nederland, Tilburg

Hee Allemaal!

Al ben ik al een tijdje thuis toch wil ik deze blog nog wel afsluiten!
Dus ik zal gewoon beginnen waar ik gebleven was ;)

Tijdens mijn laatste blog moest ik mijn tentamens nog maken. Ik had er maar 2 uiteindelijk, maar ik had geen idee wat er precies verwacht werd. Dus het leren was nog best lastig.
Maar eerst was er nog de goodbye party! Het allerlaatste feestje in 7.nebe.
Iedereen was er dus het was superleuk, vooral de ochtend erna toen we weer vroeg in de trein zaten naar Cesky Krumlov..
Dit is een dorpje maar het is super sprookjesachtig dus je moet het eigenlijk wel gezien hebben als je naar Tsjechie bent geweest.
Toen we aankwamen was het al niet zulk mooi weer, maar uiteindelijk hadden we 2 dagen regen..
Ik ging met Lotte, Kenny, Clara en Nori en daar zouden nog meeten met Jenni en Taru.
S avonds waren we lekker uit eten geweest en nog een cocktail gedaan, maar we waren supermoe van de goodbye party dus vroeg gaan slapen.
Die ochtend regende het natuurlijk. We zijn eerst Taru's verjaardag gaan vieren met een uitgebreid ontbijt! Superlekker!
Daarna in de regen een toren opgeklommen en het was best mooi uitzicht!
Maar toen waren we helemaal doorweekt en zijn we maar ergens koffie gaan drinken. We moesten toch nog iets doen om de dag te vullen dus we zijn in een spiegelhuis gegaan, supergrappig en het was er droog haha!
Vervolgens zijn we heel uitgebreid gaan lunchen rond 3 uur smiddags haha met fried chees en friet ;) En toen moesten we eigenlijk alweer richting huis..
Na Cesky Krumlov had ik met Clara afgesproken te gaan leren..
Maar we gingen eerst lunchen dat liep uit haha, toen bleek de bieb bij de science faculty dicht. Vervolgens gingen we naar main building daar stond een rij voor de bieb en in happy tea house deed ons internet het niet..
Kortom een beetje verloren dag leren haha.
De dagen erna heb ik wel echt in de bieb gezeten! Woensdag had ik een examen Youth Development, die ik meteen gehaald heb! :)
Daarna gingen we zwemmen in zwembad dat maar 10 min verderop bleek te zijn.. Het was best lekker weer en ze hadden een zwembad op het dak dat was wel leuk, maar het was toch ook niet zoo warm. Dus we zaten voornamelijk in de jacuzzi.
Daarna kwamen de Finnen met het geweldige idee om te BBQ'en. Dus spullen gehaald en heerlijk gebbqt! Dat was echt een heerlijke avond, uiteindelijk ging heel Vinarska naar buiten en was iedereen er, supergezellig!
Daarna weer geleerd en papers geschreven :(
Zaterdag was er vuurwerk bij Spilberk Castle, dat hebben we geprobeerd te zien haha. Maar we stonden echt op een rotplek..Maar gelukkig hebben we wel iets gezien.
Daarna zijn we naar een pub gegaan om bier te drinken en vervolgens uit gegaan bij Metro!
Daarna de laatste 2 dagen bieben, maandag had ik mn paper ingeleverd en moest ik het examen maken van Czech Politics en daarna was ik klaar!!!
Toen een drankje gedaan met Ave, Clara en Jenni en nog een beetje gewinkeld. Vervolgens het laatste drankje op Terazza de bar op het dakterras. Daar waren Jonathan en Brit ook, dus daar nog even mee gekletst. Jenni en Brit gingen weg en eigenlijk was het supergezellig met Jonathan, al had ik die nog maar 2 keer gezien ofzo.
We zijn daarna met zn 3en sushi gaan eten!
Verder die week hebben we best veel met zn 4en gedaan Clara, Taru, Jenni en ik. Het was namelijk de laaste week van hun. Dus een aantal keer uit eten geweest en vrijdag ben ik zelfs gaan hardlopen met Jenni.
In het weekend was een vriend van Clara er Yona, eigenlijk hebben we niets anders gedaan dan uit eten geweest en gedronken haha.
We waren die zaterdag weer in Metro!
Op 2 juni was het afscheidsfeestje van Jenni en Taru en mijn verjaardagsfeestje! Dit was echt een geweldige avond!
Ze hadden een supriseparty georganiseerd en echt iedereen was er, het was supergezellig en om 12 uur kreeg ik nog taart!
Daarna zijn we uitgegaan bij Bastille, maar ik had hakken en aan en op een gegeven moment deed dat best pijn.. Dus ik had ze uitgedaan, maar zonder te weten dat er eigenlijk best wel veel glas op de vloer lag.. Maar er is niets gebeurd haha.
De dag erna had ik echt een verschrikkelijke kater.. Dus eigenlijk heel de dag niets gedaan en het bleek dat Clara en Kenny heel de dag bezig waren met mijn verjaardagscadeautje. S avonds gingen we met zn allen uit eten en daar kreeg ik mijn cadeau een kaart met usb stick erop..
Later die avond heb ik hem bekeken en er staan allemaal superlieve verjaardagswensen op van iedereen met een powerpoint! Verder staat er nog een muzieklijst op en video's en foto's. Echt 1 van de meest lieve cadeaus die ooit gehad heb!
Helaas moesten woensdag Jenni, Taru en ook Jyri uitzwaaien.. We zijn meegeweest tot aan de bus en het was best wel naar.. Het is toch raar dat je niet weet wanneer je ze weer gaat zien.
Daarna ben ik allemaal dingen voor Kroatie gaan boeken, want daar gingen we ook al over iets meer dan een week heen ;)
Die avond zijn we weer uitgeweest, maar de dag erna gingen we naar Blansko. Daar zijn grotten en het schijnt heel mooi te zijn! Wat het ook echt was! Ik ging erheen met Clara, Kenny en Robert. Het was echt een perfect hangover uitstapje!
De dagen erna was het supermooi weer! Dus vrijdag ben ik heel de dag gaan zonnen met Nori en de dag daarna was perfect. Ik ging met Kenny en Nori naar Aqualand! Het was echt geweldig! Er was een megagroot buitenbad en een grasveld waar je heerlijk kon zonnen en een binnebad en natuurlijk het belangrijkste: Glijbanen! Ik nog nooit zulke vette glijbanen gezien! Er was een glijbaan die in de vorm van U was dus recht naar beneden en daarna weer naar boven tot je in het midden eindige. Er stond geen rij voor dus met mn ogen dicht samen met Nori in een bootje ervan af gegaan, het was echt megavet!
Zondag was een rustig dagje, toen zijn we met zn 3en weer naar het meer gegaan in Brno en lekker gelegen. Later kwamen de jongens nog en kwamen nog meer Erasmus mensen tegen. Kenny en ik hebben zelfs in het vieze water gezwommen, toch weer een overwinning ;)
Die avond naar eenabsinth bar gegaan en daar een absinth cocktail gedronken en naar happy tea house geweest.
Geen idee wat ik maandag nog gedaan heb, maar s avonds ben ik met Kenny naar de film geweest: Bad Neighbours. Superslechte film maar wel heel grappig haha. Vervolgens nog afscheid van mensen voordat ik naar Kroatie ging en de dag erna begon het dan! We gingen naar Kroatie! Ik ging met Kenny, Lotte, Clara en Nori. Eerst met de bus naar Wenen waar we de middag in het pretpark hebben doorgebracht. Was superleuk, ben zelfs in de hoogste zweefmolen van de wereld geweest, 117 meter! Om 18.00 hadden we de bus naar Zagreb waar we rond 23.00 waren. Daar meteen naar het hostel gegaan en nog een drankje gedaan en vroeg naar bed, want we moesten vroeg op om de stad te gaan bewonderen.
Dat deden we dan ook!. Eerst een beetje rondgewandeld tot we bij het centrum waren en toen toch maar even langs de tourist information. Die zeiden dat er 2 torens waren waar je mooi uitzicht had, die zijn we da nook maar gaan zoeken en in 1 geweest. Het was inderdaad supermooi uitzicht. Verder nog de kathedraal gezien, wat kerkjes en de markt. En natuurlijk lekker gegeten tussendoor.Die dag heb ik ook nog nieuwe sandalen gekocht, die ik eindelijk paste. Blijkbaar heb ik Kroatische voeten want in Nederland pas ik nooit sandalen haha.
Die ochtend moesten we weer vroeg op, want we gingen naar Plitvice. Dit zijn supermooie meren. Het was nog wel een gedoetje, we kwamen aan maar meteen bij de ingang en niet bij ons appartement dat was nog 8 km verderop.. Dus eerste onze bagage gedumpt en toen maar meteen de meren gaan bezoeken. Dit was echt geweldig, ik heb nog nooit zoiets gezien. Het was en paradijs! Elke keer was er wel een nieuw uitzicht waar je 10 foto’s van wilde nemen, zoooo adembenemend was het! Na ongeveer 3 uur was het klaar, maar we moesten ons appartement nog vinden. Via 1 of ander mannetje die wel een kennis had zou ons brengen met een busje. Dat ging ook helemaal goed! Daar stonden we voor ons mooie roze huis! Daar even gechillt en omgekleed om uit eten te gaan. En daarna begon de wedstrijd Kroatië- Brazilie! Met allemaal toeristen en andere Kroaten de wedstrijd zitten kijken, maar helaas verloren ze..
Op de terugweg naar ons huisje hadden Clara en ik nog een fles rode wijn leeggedronken, zo was de terugweg toch best leuk haha.
Volgende ochtend weer vroeg voor de bus naar split. Dat was ook nog wat. Allemaal mensen hadden ons aangeboden ik bring je wel naar de busstop en dan kun je die bus pakken of taxi naar split, maar wij wisten het allemaal niet zeker. Dus de eigenaars van het roze huis hadden ons naar de bus gebracht best vroeg, want wij dachten straks is de bus vol of weet ik veel. Uiteindelijk waren we zo vroeg dat we de bus ervoor hadden kunnen nemen, maar we waren 1 minuut te laat.. Dus meer dan een uur op de volgende gewacht en deze bus deed er 6 uur!!! Over om naar Split te gaan, we hebben dus heel Kroatië gezien of in ieder geval de kustlijn..
Maar ach we waren er. Vervolgens weer met taxi naar appartement en dat was supermooi, wel maar 3 bedden tussen 2 mensen moesten op de bank..
Die avond uit eten en de wedstrijd Nederland-Spanje!!! Dat was echt super, met allemaal andere Nederlandse toeristen kijken, zelfs de obers waren voor ons. En toen hadden we gewonnen!!! Dus we zijn gaan zwemmen in de zee haha. Dat was ook de enige keer, want er was geen mooi weer meer.
Volgende dag was regen.. Dus ja spelletjes gespeeld in het appartement en toch maar naar buiten om te lunchen en split te zien. Split is echt een heel leuk toeristisch plaatsje! Die avond ook nog uit geweest, het was wel leuk maar niet super. Het was veel te druk namelijk. Dag erna zijn we naar het eiland Hvar gegaan en daar het plaatsje Stali Grad bezocht, waar eigenlijk niets te doen is. Maar ja weten wij veel haha. En toen ‘s avonds was het Clara’s verjaardag om 0.00. Dus eerst lekker ergens gaan drinken, de jongens Frederik, Dennis, Erlend en Robert sloten ook aan. En daarna weer uitgegaan dit keer was echt een superavond! Ik denk dat de shotjes raikja daar ook wel mee te maken hadden haha.
De jongens wilde de volgende dag gaan raften en wij wisten het nog niet, maar we zijn mee gegaan. Om 13.00 moesten we bij het busstation zijn. Dat was nog wel even lastig, maar goed en wel aangekomen en de bus in. Daar werd ik toch misselijk.. Ik heb heel de reis niks gezegd en toen ik eruit kwam heb ik eerst moeten overgeven. Maar goed dat mag de pret niet drukken dus daarna volgend busje in om naar het raftgebeuren te gaan. Dat duurde ook wel eventjes, maar het ging beter. Daarna moesten we life vest en een helm op om in dat bootje te gaan. Er ging gelukkig wel een instructeur mee. Het was eerst een beetje rustig peddelen en ook zwemmen in dat veel te koude water. De instructeur duwde me er gewoon in haha. Daarna kwam het woestere gedeelte en daar moesten we BOMBA doen haha. Dat hield in met zn allen in de boot en peddel omhoog, als hij dit zei moesten we dat doen. Dus opens BOMBA en iedereen met zn peddel omhoog, heel die boot overstroomde hahah het was echt geweldig. Je kreeg daarna ook nog de kans om van een 6 meter hoge klif te springen maar dat heb ik toch maar overgeslagen..
S avonds was de wedstrijd Duitsland-Portugal en elke keer als Duitsland scoorde kregen we een shotje raikja van Clara haha, dat was al 2 keer voordat het eten kwam.. Leuke wedstrijd dus!
De dag erna gingen we helaas weer naar huis en moesten we 16 uur reizen waarvan 12 uur in een bus zitten ongeveer. Maar het ging best prima, we hadden ons erop ingesteld tenslotte.
Toen we thuiskwamen was het wel een heel raar gevoel, er waren zoveel mensen in de tussentijd weggegaan dus het voelde heel leeg.. Gelukkig was het toen nog maar 2 dagen in Brno, maar kon er toch niet helemaal van genieten.
De volgende alles geregeld om uit te checken en met de universiteit alles geregeld. S Avonds was er nog wel de wedstrijd Nederland-Australië die superspannend was!
We wilden uitgaan, maar ik ben natuurlijk in slaap gevallen.. Het bleek uiteindelijk ook geen topavond geweest te zijn. De dag erna voor de laatste keer bij Bistro Franz gegeten 
En s avonds weer voetbal gekeken in de sportbar met allemaal Erasmus mensen.
Pfff toen was het 20 juni de dag van vertrek.. Ik was heel vroeg al wel wakker eigenlijk. Nog mn keukenspullen weggebracht en taxi geregeld. Die kwam ons om 9.00 ophalen. Daar stonden Nori, Clara en Judit dan. Het was echt superlastig, best veel gehuild en ook in de taxi. Nog een heel lief kaartje gekregen van Nori en Judit. Op het vliegveld duurde het wachten alleen maar langer en het vliegen ook. Ik vloog gelukkig niet alleen, maar met Robert, Lotte en Kenny. Dat was wel heel fijn.
En om 12.40 landden we met zn 4en. Daar nog afscheid van hun genomen.
En toen was het avontuur dan echt over…

Ik kijk er met zoveel plezier op terug, het is 1 van de beste beslissingen die ooit heb kunnen nemen!

xxx!

  • 09 Juli 2014 - 17:14

    Elly Dekker:

    Hoi, ik ben wel blij dat je er zo van genoten hebt. Je zag er zo tegenop! Een geweldige overwinning op jezelf!
    groetjes xx mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ireen

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1122
Totaal aantal bezoekers 3189

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Brno

Landen bezocht: